Website Heemkundevereniging Sprang-Capelle.

wapen Sprang Capelle tump

het bestuur feliciteerd

In 1984 staken wat liefhebbers van de geschiedenis van ons dorp de koppen bij elkaar om een heuse heemkundevereniging op te richten. Zonder anderen tekort te doen waren de heren Wijnand Konings, Maarten van Prooijen en Johan Rosenbrand sr. toch wel de gangmakers. Ja, toen kon nog niet iedereen zomaar lid worden van die club. Je moest wel even langs de ballotagecommissie. Gelukkig is die tijd voorbij. In die beginjaren werd er vaak iets georganiseerd van een fietstocht tot een lezing of een ritje met de auto.
Maar daar bleef het niet bij. Er kwam een echt heemkundetijdschrift ‘Bruggeske’ en later ‘Het Kostersluik’. Een begrip in ons dorp.

Kortom de heemkundevereniging leeft en is niet meer weg te denken uit onze dorpsgemeenschap.