Doemdenkers en positivo’s

Zidewinde

Dinsdag 7 maart: ‘De jaren Tachtig, doemdenkers en positivo’s’
door Ad Rooms

doemdenkersDeze lezing belicht belangrijke gebeurtenissen uit de periode 1980 tot 1989. Niet alleen gebeurtenissen van honderden jaren geleden zijn geschiedenis, ook die van ongeveer veertig jaar geleden. Velen onder ons hebben die geschiedenissen allemaal zelf meegemaakt. Maar wat weten we daar nog van? Het is de tijd dat prinses Beatrix tot koningin gekroond werd. Dat was een rumoerige periode. Er zouden kernra- ketten in Woensdrecht geplaatst worden, maar daar was lang niet ie- dereen gelukkig mee. Maar ook de tijd van twee Elfstedentochten. In 1988 werd het Nederlands voetbalelftal Europees kampioen. Bij ieder- een staat nog wel de val van de Berlijnse muur op zijn of haar netvlies. Een gebeurtenis die heel Europa op z’n kop zette. En de tijd van een grote economische crisis. Over al die gebeurtenissen vertelt Ad Rooms aan de hand van veel fotomateriaal. We kennen Ad van de lezing over grote gezinnen.

Locatie informatie

Zidewinde