We hebben weer een mooie foto met een fraai gezelschap.

Kent u nog de tijd dat 65-plussers ‘ouden van dagen’ werden genoemd? Daarna kwam de tijd van de ‘bejaarden’. Beide woorden worden niet meer als prettig ervaren. We praten nu over senioren. En de leeftijd is ook flink omhooggegaan. Maar uit die tijd van ‘ouden van dagen’ werd er niet minder goed voor deze mensen gezorgd. In Sprang-Capelle was er zelfs een comité dat uitstapjes organiseerde. Dat comité organiseerde jaarlijks een uitstapje naar verschillende plaatsen of evenementen. In het begin was het vervoer geregeld met personenauto’s. Bij thuiskomst van de groep verwelkomden de muziekverenigingen ‘Kunst na Arbeid’ en ‘Sirena’ de stoet auto’s. Later werden de auto’s vervangen door bussen.

Maar het uitstapje blijft, al meer dan 70 jaar!Wij zijn nieuwsgierig naar de namen van het comité op de foto hieronder.

Comite Ouden v Dagen jaren50 groot

Uit Kostersluik 2020 januari
Het selecteren van een foto voor deze rubriek is altijd weer een lastige klus. Welke foto kies je? Het moet natuurlijk wel een onbekende foto zijn. En er mogen ook weer niet te veel mensen op staan. Dus deze keer hadden we gekozen voor een foto met een beperkt aantal mensen. We zouden dan veel meer reacties krijgen, was het idee. Maar uit het geringe aantal leden dat de moeite had genomen om de namen in te sturen, blijkt dat het kennelijk toch lastig was. We hebben ca. 10 reacties gehad. Niemand wist precies te vertellen wat deze mensen met elkaar verbond. In ieder geval geen familiefoto of een willekeurig groepje mensen. Men dacht aan een Oranjevereniging of een groepje mensen die uitstapjes voor de ouderen organiseerde. In het begin werden de senioren gewoon met een aantal auto’s vervoerd; bovendien waren de kosten dan laag, maar toen het aantal liefhebbers voor een dagje uit steeds groter werd, ging men per bus. Het juiste tijdstip wist ook niemand; gedacht werd aan eind jaren vijftig, begin zestig. Van een viertal mensen werden geen of veel verschillende namen genoemd. Over een tiental namen ontstond al snel duidelijkheid. Weet iemand - nu hij of zij de namen gelezen heeft - alsnog de juiste naam, laat het ons dan weten. Bij voorkeur uw reactie per e-mail, maar bellen mag natuurlijk ook: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefoon 0416-277386. 1. Mevrouw Gerlach, doktersvrouw 2. Onzeker wie deze dame is: Van den Hoven, Jannie Timmermans? 3. Mevrouw Verhoeven-Blankers van de Hogevaart 4. Onzeker wie deze dame is: Catharina van Drongelen, Nel Paans, Van Sprundel? 5. Dirkje Schoondermark-Ockers 6. Mevrouw Poldervaart 7. Mijnheer Poldervaart (hoofd van de lagere school in Capelle) 8. Ina Kuiper; haar man was werkzaam op het gemeentehuis 9. Harrie Kommers 10. Truus Dan cewic z -Treffers 11. Eef Mouthaan 12. Mevrouw Waverijn , notarisvrouw 13. Rie Molegraaf 14. Bien Vos Iedereen bedankt voor de medewerking .