Bijna alle foto’s en afbeeldingen in het archief zijn in de loop van de tijd geschonken aan de Heemkundevereniging of zijn voor de vereniging gemaakt. De vereniging is daarom de rechthebbende van deze afbeeldingen.

Er is ook ander materiaal in het archief opgenomen. De vereniging heeft zijn best gedaan de eventuele rechthebbenden van dit materiaal op te sporen en toestemming te vragen voor de openbaarmaking. Vindt u desondanks dat de digitale beschikbaarheid van bepaalde afbeeldingen inbreuk maakt op enig recht dat u toekomt of uw (privacy)belangen schaadt, dan kunt u dit onderbouwd aan ons doorgeven. Wij nemen dan op korte termijn contact met u op. Bij een gegronde klacht verwijderen we vanzelfsprekend het materiaal van de website.

Alle beschikbare bestanden zijn vrij te downloaden en mogen onder de voorwaarden van de Creative Commons Naamsvermelding-GelijkDelen 4.0 licentie gebruikt worden. Dit betekent dat iedereen de foto’s mag kopiëren, verspreiden en delen onder voorwaarde dat de bron staat vermeld en elk afgeleid werk onder dezelfde licentie wordt aangeboden.

Afbeeldingen uit de beeldbank kunnen met bronvermelding gratis gebruikt worden voor (commerciële) publicaties. Vermeld in alle gevallen het volgende:
Heemkundevereniging, Sprang-Capelle, archiefnummer [xx]
Het in te vullen objectnummer vindt u op de detailpagina van de afbeelding.

Als de afbeelding gebruikt is in een publicatie, dan ontvangen wij graag een bewijsexemplaar. Dit nemen wij op in onze bibliotheekcollectie. Het bewijsexemplaar kunt u sturen naar:

Heemkundevereniging Sprang-Capelle
t.a.v. Bibliotheek

Schoolstraat 20

5161 ZD Sprang-Capelle

Als het om een digitale publicatie gaat, deze graag sturen aan: